tiistai 29. syyskuuta 2015

ELOKUU

ELOKUU JA SEN ARKI

Anteeks jo näin etukäteen. Tää postaus on todella sekainen.... Tässä siis vähän elokuusta, arjesta ja syyskuusta.

KESÄLOMAN LOPPU
10.8.2015 oli merkittävä päivä koska se oli Yokon lähtöpäivä... (sad ㅠㅠ)
...JA mun 17-vuotis syntymäpäivä
(omnom toi kakku oli hyvää ♡)

11.8.2015 menin sitten mun tädin

..ja omman kanssa shoppailemaan
Syötiin 짜장면:ia 

Ja senjälkeen mentiin oreo-bingsulle 
(Ja sain synttärilahjaksi heiltä tona päivänä mekon ja eye-linerin ^^)



ELOKUUN KOULU-ARKEA
Koulu sitten alkoi taas 13.8.2015. Joka arki-aamu sen jälkeen mä olenkin herännyt jo klo. 6.40. Aamulla käyn vain suihkussa, puen koulupuvun päälle ja syön.
Tältä näytti elokuussa mun aamupala

 Kotoa lähden aika tarkalleen klo. 7.35. Matka koululle kestää noin 1h, riippuen ehdinkö ensimmäiseen vai toiseen metroon, JA SIITÄ MILLOIN BUSSI PÄÄTTÄÄ TULLA. (Kyllä, olen myöhästynyt koulusta useampaankin otteeseen bussien takia.....)

RANDOM KOULU SELFIET
Tossa minä, 다혜 ja 정민
Minä, 주은 ja 민재

Mä, 수영 ja 유란 (ja tuolla oikeella reunassa taas 민재 XD)

Tässä taas on 슬기 ja mä
Ja kuten kuvista näkyy, meidän koulussa ei saa meikata mitenkään rajusti..... (nykyään enää harvoilla on edes huulissa mitään)


KOULU INFOA
Mä olen koulussa joka päivä yli 8h. (Siihen kuuluu aloitussanat, oppitunnit, ruokailu, siivous ja lopetussanat)

   Koulu alkaa siis 8.40 ja loppuu noin 16.50. (muut oppilaat joutuu olemaan koulussa 17.50 asti, mutta mä saan lähteä kotiin jo lopetussanojen jälkeen)

   7-oppitunnin jälkeen on luokan siivous, minkä oppilaat siis tekee. Siivousvuorot menee järjestyksessä ja vaihtuu joka viikko, MUTTA jos sä tulet myöhässä kouluun niin sä joudut siivoomaan luokkaa JA SEN LISÄKSI VIELÄ MAKSAMAAN 500₩ (alle 50 senttiä) luokan säästöpossuun.
Tossa on mun luokan lukkari. Noi tyhjät palkit ei ole hyppytunteja, vaan niillä tunneilla on usein itseopiskelua opettajan valvonnan alla......

RANDOM VALITTAMISTA
Ja tärkeä pohdinta tietenkin on, että nukunko koulussa vai en. Mutta vataus on, että en nuku. Ennen kesää mä kyllä vielä nukuin, mutta siitä tuli kauhea säätö opettajien ja korean YFUn kanssa, niin nykyään en voi kuin parilla harvalla tunnilla painaa pään pulpettiin. (Ja silloinkin vasta oppitunnin ollessa jossain puolessa välissä).
Että kiitos paljon korean yfu :))
Liian tuttu tunne koulussa XD

  Ja mä en halua pelotella koreaan haluavia vaihtareita, tai liiotella mitään, MUTTA oikeasti mikään ei ole ollut mun elämässä tylsempää, kuin korean koulussa olevilla oppitunneilla istuminen 7-tuntia putkeen 5 kertaa viikossa. 
  Oppitunneilla oleminen on oikeasti todella raskasta. Ja jos sä et hommaa itsellesi mitään tekemistä (tai juttele vierustoverin kanssa), niin se on kuoleminen tylsyyteen.
 Ja kun sä teet sitä lähestulkoon joka päivä, niin se tuntuu vielä raskaammalta. 

MITÄ SITTEN TEEN TUNNEILLA 
  Elokuussa oppitunneilla mä vain kirjoittelin päiväkirjaa, tuijjotin luokan seinää tai opiskelin koreaa omaan tahtiin. Ehdin myös lukemaan pari kirjaa.^^
Elokuussa mun istumapaikka~

Mutta nyt syyskuussa aloitin korean tunneilla käymisen, ja nykyään oppitunnit sitten meneekin niitä läksyjä tehden....... Kyllä, saan niiltä koreantunneilta paljon läksyä :-(

MITÄ TEEN KOULUN JÄLKEEN
 Elokuussa koulun jälkeen kävin tae-bok (taekwondo-nyrkkeily) tunneilla. Kävin siellä joka viikko vähintään 2 kertaa. Ja koska se tunti alkoi jo klo.19.00, niin noina päivinä menin suoraan Ikukon luokse koulun jälkeen. 
Se paikka on siis ihan ikukon talon vieressä ja ikuko kans käy siellä tunneilla.
Syötiin Ikukon kanssa raamenia lähes joka kerta XD (ollaan terveellisiä...)

TAEBOK
Taekwondo-nyrkkeilyssä me seurataan opettajan liikkeitä musiikin tahdissa. Ne liikkeet oli useimmiten lyöntejä (boxing) tai potkuja (taekwondo).
   Heinäkuussa aloitin siis käymään tuolla urheilu-keskuksessa, missä on taebokin lisäksi kuntosali ja jooga tunteja.    Heinäkuussa itseasiassa kävin myös siellä joogassa ja salilla aina välillä, mutta tae-bok oli kaikista kivointa, niin elokuussa tein usein vain sitä.^^
 Haittapuoli tuolla tunneilla käymisessä oli se, että matka kotiin kesti aina sen 50minuuttia. Mikä taas tarkoitti sitä, että tulin vasta puoli kymmenen jälkeen kotiin KOULUARKENA... (tää oli mulle tosi raskasta) 

Ja nyt syyskuussa menen koulunjälkeen koreantunneille. Ja herranjestas, se vasta onkin raskasta :o Ja siellä oleva opettaja edes opeta mua... Istun siis tollasen pöydän ääressä 3 kertaa viikossa yhdestä kahteen tuntiin ja opiskelen itsenäisesti lastenkirjasta, joka on kokonaan koreaksi. Sounds fun, am i right?
   NIIIN ja se mun "opettaja" on lähteny jo 2 kertaa tuolta mua aikasemmin kotiin.......... 



OKEI. Tossa oli nyt vähän elokuun alusta, sekä elokuun ja syyskuun arkipäivistä. 
Laitan leikkimiset seuraavaan postaukseen. :)

Sori viel kerran tää sekalainen postaus XD
~Eevi

2 kommenttia:

  1. Pikaluin tän!!! Mul on oman blogin pakkopäivitys tiedossa NYT > <
    Kade ku sul saa olla puhelin koulussa:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. XD hehee.. Mut kännyn data kuluu nopeemmi ko sitä sit "pakostakin" käyttää :/

      Poista